петак, 17. март 2017.

Ukrašavanje vaskršnjih jaja dekupaž tehnikom



Od malena sam se radovala Vaskrsu i tom zajednički provedenom vremenu sa mamom, dok smo ukrašavale vaskršnja jaja. Tada, to su bili cvetići obavijeni oko jajeta, koji su nakon bojenja ostavljali divne šare.




U međuvremenu, i ja sam postala mama, a i upoznala sam neke nove dekorativne tehnike. 
Celu priču tj.poduhvat za moju malu T. i mene pokrenula je vredna Zorica, koja je na svom blogu Cooking with Zoki opisala tehniku lepljenja salveti na skuvanim jajima. Jedina dilema je bila gde pronaći bela, kokošija jaja. Zorica živi u Kanadi, pa za nju to verovatno nije bio problem. Ipak, odlučila sam da se upustim u poduhvat sa običnim, braonkastim jajima. Po njenom receptu, na 24 komada jaja koja sam poređala u šerpu, sipala sam 4,5 l vode i dodala 3 kašike soli i 185 ml sirćeta, belog, alkoholnog. Zorica je svoja jaja kuvala 14 minuta. Meni se to učinilo kao zaista kratak vremenski period, sećam se da je moja mama jaja kuvala duže, tako da sam ih na najmanjoj temperaturi ostavila da se krčkaju nepunih sat vremena. (Ukoliko smatrate da su jaja ranije kuvana, tj. nakon 15-ak minuta, uzmite jedno, pa probajte da ga obrišete. Ako se braon boja skida sa njegove ljuske lagano, nema potrebe da ih kuvate duže ukoliko ne praktikujete da barite duže vaskršnja jaja.)
A onda je usledilo iznenađenje. Ni jedno jaje nije puklo, a kada sam krenula da ih vadim iz vode i brišem, braon skrama se skidala sa njih. I dobila sam bela jaja!



Predlažem vam da dok su još topla, jaja na rukavici za pečenje brišete filcanom krpom ili grubljom stranom sunđera za pranje sudova.
Kada su jaja bila tako pripremljena, doduše neplanirano, ali na moju veliku radost, usledio je onaj lepši i zanimljiviji deo. Biranje salveta. 


Detalje oko naredne faze rada (lepljenje, sečenje i dr.) možete pročitati u postu Konzerve u cvetnom ruhu
Što se tiče lepka, odlučila sam se da iskoristim iskustvo iz konservacije i belance umutim u šam. Naglasila bih da nije potrebno mućenje kao za puslice, već samo da se dobije pena. Zatim sam činiju sa šamom stavila u frižider sat vremena. Nakon toga, umućeno belance sam "odlila", tj. ocedila (samo da naglasim, šam se nakon tih sat vremena slegao, ne u potpunosti, ali poprilično) i sa tim oceđenim belancetom lepila salvetice po jajima (Ovde takođe upisujem dopunu. Kada se belace ocedi, ostace vam oko 20-ak ml tečnog belanceta i to ćete koristiti za lepljenje, dok onaj umućeni, a sada splasnuti ostatak možete da iskoristiti za nešto drugo. Njime ne lepite salvete.). Inače, stari slikari su tako spremljeno belance koristili za lepljenje zlata na srednjovekovnim ikonama.



Za lepljene sam koristila meku četkicu od prirodne dlake. Ako imate i od sintetičke, sasvim je u redu. Bitno je samo da nije gruba i čvrsta, kako ne bi pocepala motive koje lepite. (Još jedna dopuna. Ukoliko nemate odgovarajuću četkicu, možete koristiti i neku od šminke, npr.od senke za oči. One su uglavnom od prirodne dlake i mekane su. Potrebno je da ih prethodno operete, ukoliko ste ih već upotrebljavali, a to možete sa mlakom vodom i sapunom, polako, na dlanu, trudeći se da je ne „rascvrtate", kao što deca to umeju da urade. Kada završite ukrašavanje jaja, možete je ponovo oprati i koristiti za šminkanje).


Jaja sam pažljivo spuštala na pamučnu krpu, pazeći da se ne dodiruju. Nisam ih premazivala uljem ili nekim drugim premazom koji bi im dao sjaja, plašila sam se da se ne oštete. 
U svakom slučaju, bila su jako lepa, čak je i moja ćerka par sličica cvetića zalepila, ovoga puta i ona uz pomoć svoje mame. Što se tiče čvrtstine jaja, ne mogu da se setim da li su u kucanju pobeđivala druge, ali su uglavnom bila interesantnija, pa mi taj drugi deo nije više bio bitan.
I da, lale su od M.-ove mame na dar. Moram da naglasim i da se pohvalim. Zaista su bile predivne i dale poseban ton vaskršnjoj dekoraciji. 

Veliki pozdrav i srećne Praznke žele vam
Vaše O&U

P.S. Zahvalila bih se ovom prilikom dvema dragim prijateljicama, Bilji i Milici, na pitanjima i komentarima. Zahvaljujući njima, dopunila sam post, kako bi postupak bio što jasniji. 

Нема коментара:

Постави коментар