субота, 11. април 2015.

Hristos Vaskrse!

 Vaskršnja jaja

 

Evo već treća godina kako farbam jaja "on my way".
Godinama sam išla na veliki petak, dok sam studirala, u mali zemunski manastirčić da pomognem oko šaranja vaskršnjih jaja voskom. Tamo sam se i upoznala sa tom tehnikom. Koristili smo vosak od sveća koje gore i s' naliv perom ga zahvatali i šarali po jajima. Takav način je veoma zahtevan i za moj temperament veoma spor al' ishod je uvek bio prepun sreće..U to vreme sam mogla da odvojim po dva-tri sata za ukrašavanje jaja. Od kako je u moj život ušla jedna mala zvrčka tako se i moje vreme promenilo, htela sam da ubrzam ovaj proces kako bi imala više vremena da se posvetim njoj.


Još od malena me je nerviralo kad vidim da je belance npr potpuno zeleno. Bez obzira na to ipak sam ga pojela, zato mi je danas draže da farbam prirodnim bojama ili ti u listićima crnog luka. I ovog puta sam se odlučila da ih šaram samo sa voskom.
Za ovu špeciju vam je potreban:
žuti vosak
prazna konzerva tune
jedna drvena oker i umbra štipaljka - kako Marija zbori ( može i obična al da bude drvena )
stara četkica (može i ona od svinjske dlake)




Da biste ubrzali proces šaranja stavite vosak u praznu čistu konzervu tune i za nju zakačite štipalicu okera i umbre(ona služi umesto drške da se ne opečete), zatim ga zagrejte na šporetu na umerenoj temperaturi. Kad se vosak istopi, uzmite jaje i četku, i krenite sa šaranjem. 




Tako spremljena jaja potopite u lukovinu i hladnu vodu i kuvajte na umerenoj temperaturi. Kad voda proključa kuvajte još 10 minuta zatim sklonite šerpu sa šporeta. Vremenom se vosak istopi i šara će ostati.





Veoma jednostavan i brz proces!
 srećno i živeli!

Hristos Vaskrse!

vaša Svetlana

o Vaskrsu 2015 god.

Нема коментара:

Постави коментар